DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Środowiskowy Dom Samopomocy “Tulipan” zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej Środowiskowy Dom Samopomocy “Tulipan”.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 04.15.2024
Niezgodności z powodu:
- Nie wszystkie obrazy zawierają teksty alternatywne
- Niektóre informacje przedstawiono w niskim kontraście (zadbaliśmy jednak o możliwość zmiany kontrastu buttonami z lewej strony)
Oświadczenie sporządzono dnia: 15.04.2024. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Zgodność ze standardami
Serwis jest zgodny ze standardami W3C:
- HTML 5
- CSS 3
- WCAG 2.0 (AA)
Kompatybilność
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki jak i klawiatury.
Skróty klawiaturowe
Strona wyposażona jest funkcjonalność umożliwiającą dostęp do poszczególnych sekcji (jak menu czy wyszukiwarka) poprzez naciskanie klawisza TAB, a po wybraniu odpowiedniej opcji klawisza ENTER. Sekcje wybrane klawiszem TAB są podświetlane/otoczone ramką. Ponadto na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Wersja mobilna serwisu
Strona podmiotowa jest responsywna (Responsive Web Design) – można ją przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe i tablety. Automatycznie dostosowuje moduły strony do rozdzielczości ekranu urządzenia mobilnego.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Aneta Zimoch, biuro@sdstulipan.kalisz.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48627663482. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Procedura
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Środowiskowy Dom Samopomocy “Tulipan”
ul. Widok 77
62-800 Kalisz
Budynek Środowiskowego Domu Samopomocy „Tulipan” w Kaliszu znajduje się Kaliszu przy ulicy Widok 77. Budynek Domu jest dwukondygnacyjny. Parking ogólnodostępny znajduje się przy budynku. Budynek jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami – przy głównym wejściu jest łagodny podjazd dla wózków inwalidzkich oraz osób mających kłopoty z poruszaniem się. Przed wejściem do placówki zawieszona jest tablica informacyjna, a przy drzwiach wejściowych głównych znajduje się dzwonek w celu przywołania pracownika bądź otwarcia drzwi wejściowych (domofon). Nad wejściem jak i w budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabosłyszące. W budynku oznaczone są drogi ewakuacyjne. Wejście boczne nie posiada barier architektonicznych. Przestrzenie komunikacyjne wolne od barier poziomych i pionowych
W budynku znajduje się winda osobowa oraz dla osób poruszających się na wózkach.
Informacje dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi:
Pomieszczenia ŚDS-u znajdują się na parterze i I piętrze budynku. Wejście pozbawione jest barier architektonicznych. Wewnątrz budynku na korytarzu głównym zamontowane są na ścianach uchwyty pomagające osobom mającym kłopoty w poruszaniu się. Pomieszczenia ŚDS-u, w tym pomieszczenia sanitarne (łazienka i toalety), pozbawione są barier architektonicznych i wyposażone są w udogodnienia umożliwiające funkcjonowanie osobom z niepełnosprawnością ruchową. ŚDS oferuje dla części uczestników usługi transportowe. Autobus wyposażony jest w windę dla wózków inwalidzkich.
Informacje dla osób głuchych, głuchoniemych, głuchoniewidomych:
Ośrodek nie posiada wykwalifikowanych osób do obsługi osób głuchych, głuchoniemych oraz głuchoniewidomych.
Na podstawie przepisów ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1824) Środowiskowy Dom Samopomocy „Tulipan” w Kaliszu informuje, że osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się – przy załatwianiu spraw w tut. placówce – mogą korzystać ze środków wspierających komunikację tj.:
poczty elektronicznej – a.zimoch@sdstulipan.kalisz.pl
faksu – numer +48627663482
Informacje dla osób niedowidzących lub niewidomych:
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Prawo wstępu z psem asystującym. Na prośbę osoby niedowidzącej istnieje możliwość udostępniania decyzji i komunikatów w druku powiększonym. Pomoc w zakresie poruszania się i funkcjonowania w placówce osób niewidomych lub niedowidzących świadczą pracownicy ŚDS-u.
Udogodnienia
- Podjazd dla wózków.
- Winda, klawisze oznaczone alfabetem Braile’a.
- Zawieszona przed wejściem tablica informacyjna.
- Dzwonek przy drzwiach wejściowych w celu przywołania pracownika bądź otwarcia drzwi wejściowych (domofon)
- Wejście boczne nie posiada barier architektonicznych.
- Przestrzenie komunikacyjne wolne od barier poziomych i pionowych.
Utrudnienia
- Nad wejściem jak i w budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabosłyszące.
- Ośrodek nie posiada wykwalifikowanych osób do obsługi osób głuchych, głuchoniemych oraz głuchoniewidomych
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym.
Informacje dodatkowe
- Administratorzy starają się ograniczyć do minimum skany dokumentów oraz treści graficznych w publikowanych dokumentach. Będziemy dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
- Na stronie internetowej kontrast spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA.
- Na stronie internetowej można powiększyć czcionkę poprzez kliknięcie odpowiedniego klawisza na górze strony oznaczonego literą A w różnej wielkości.
- Strona prezentuje poziom zgodności AAA