Przejdź do treści
biuro@sdstulipan.kalisz.pl

      

Logo Tulipan

GRUPY

Grupa I

Uczestnicy grupy I to osoby ze sprzężoną niepełnosprawnością. Głównym celem pracy w Grupie jest zaspokojenie podstawowych potrzeb, zapewnienie opieki i poczucia bezpieczeństwa. Podejmowane są również działania stymulujące i rehabilitacja. Z uczestnikami pracujemy różnymi metodami ułatwiającymi komunikację i stymulację ciała. Można tutaj wymienić głownie: metodę porannego kręgu – komunikacja polisensoryczna według pór roku czyli oddziaływania na zmysły uczestników poprzez bodźce świetlne, dźwiękowe, zapachowe związane z daną porą roku, metodę Weroniki Sherborne – metoda ruchu rozwijającego, pozwalająca uczestnikom poznanie własnego ciała, masaże Castillo-Moralesa- ustno-twarzowa terapia regulująca, polegająca na stymulacji neuromotorycznych punktów twarzy oraz metodę M. Ch. Knillów- ćwiczenia ruchowe całego ciała, które pozwalają zwiększyć aktywność dziecięcą. Stosowane są także indywidualne ćwiczenia komunikacyjne, usprawniające pracę ręki i dłoni, koordynacji wzrokowo-ruchowej, poprawy siły mięśniowej, jak również ćwiczenia z wykorzystaniem wzroku i słuchu. Stosowane są zajęcia rekreacyjne w postaci masaży z użyciem różnych profesjonalnych urządzeń masujących.

Grupa II

Uczestnicy Grupy II to osoby z niepełnosprawnością sprzężoną, część osób ze spektrum autyzmu. Zajęcia przyjmują formę indywidualną ( dostosowanych do aktualnych potrzeb i możliwości danej osoby) oraz grupową. Z uczestnikami pracuje się różnymi metodami mającymi na celu usprawnianie procesów orientacyjno-poznawczych (percepcja wzrokowa, słuchowa, dotykowa, pamięć, myślenie). Codziennie odbywają się treningi funkcjonowaniu w życiu codziennym, umiejętności komunikacyjnych (alternatywne i wspomagające metody komunikacji), treningi umiejętności spędzania czasu wolnego ( np. biblioterapia, zajęcia z komputerem, oglądanie filmów), stymulacja polisensoryczna w Sali doświadczania świata.

Grupa III

Uczestnicy w grupie III to osoby z niepełnosprawnością sprzężoną, a także osoby ze spektrum autyzmu. Działania wychowawcze zmierzają do powiększenia doświadczeń jednostek, budzeniu i podtrzymywaniu aktywności. Efektem ma być maksymalne uniezależnienie, bycie produktywnym (twórczym bądź odtwórczym), uczestniczenie w sposób satysfakcjonujący w życiu bliższego i dalszego otoczenia. Z uczestnikami pracujemy różnymi metodami mającymi na celu usprawnianie procesów orientacyjno-poznawczych (percepcja wzrokowa, słuchowa, dotykowa, pamięć, myślenie). Codziennie odbywają się treningi w funkcjonowaniu w życiu codziennym, spędzania czasu wolnego (zajęcia plastyczne, logopedyczne), umiejętności komunikacyjnych (wdrażanie do komunikacji pozawerbalnej), umiejętności interpersonalnych i rozwiązywania problemów ( kształtowanie pozytywnych relacji z innymi osobami).

Grupa IV

Uczestnicy grupy to głownie osoby ze sprzężoną niepełnosprawnością. Zajęcia przyjmują formę indywidualną (zajęcia dostosowane do aktualnych potrzeb i możliwości danej osoby) oraz grupową. Działania terapeutyczne mają służyć doskonaleniu zwłaszcza w zakresie samoobsługi i zaradności życiowej. Z uczestnikami pracujemy różnymi metodami mającymi na celu usprawnianie procesów orientacyjno-poznawczych (percepcja wzrokowa, słuchowa, dotykowa, pamięć, myślenie). Codziennie odbywają się treningi umiejętności samoobsługi i zaradności życiowej, spędzania czasu wolnego ( np. zajęcia porządkowe, plastyczne, bajkoterapia, zabawy ruchowe przy muzyce), treningi umiejętności komunikacyjnych (wdrażanie do komunikacji pozawerbalnej).

Grupa V

Uczestnicy grupy to głównie osoby ze sprzężoną niepełnosprawnością. Zajęcia przyjmują formę indywidualną (zajęcia dostosowane do aktualnych potrzeb i możliwości danej osoby) oraz grupową. Działania terapeutyczne mają służyć doskonaleniu zwłaszcza w zakresie samoobsługi i zaradności życiowej. Z uczestnikami pracujemy różnymi metodami mającymi na celu usprawnianie procesów orientacyjno-poznawczych (percepcja wzrokowa, słuchowa, dotykowa, pamięć, myślenie). Codziennie odbywają się treningi w funkcjonowaniu w życiu codziennym, umiejętności komunikacyjnych (wdrażanie do komunikacji pozawerbalnej), terapia ruchowa (np. ćwiczenia na materacach, ćw. oporowe z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała oraz zajęcia zręcznościowe), treningi umiejętności spędzania czasu wolnego (m.in. malowanie, wyklejanie, wycinanie, masy plastyczne, papier, filc, drewno, mozaika a także zajęcia w ogrodzie), a także zajęcia gastronomiczne ( przygotowywanie różnego rodzaju potraw), zajęcia z muzykoterapii ( różne zabawy z wykorzystaniem dźwięku).