Przejdź do treści
biuro@sdstulipan.kalisz.pl

      

Logo Tulipan

SALA SNOEZELEN W ŚRODOWISKOWYM DOMU SAMOPOMOCY „TULIPAN”

W Środowiskowym Domu Samopomocy ‘Tulipan” zakończyliśmy właśnie kolejny etap związany z urządzaniem i wyposażaniem sali doświadczania świata. Zgodnie z obietnicami nasza sala jest obecnie gotowa na zorganizowanie i prowadzenie pierwszych zajęć. By zrobić to profesjonalnie wszyscy terapeuci i opiekunowie zostali przeszkoleni przez Międzynarodowego Specjalistę Snoezelen ISNA-MSE i posiadają kompetencje do prowadzenia oddziaływań. Nad sposobem realizacji zajęć oraz dobieranych bodźców, tempa i dbałość o maksymalny komfort uczestników zadbają certyfikowani specjaliści z naszego Domu: St. terapeuci: Kinga Moczyńska i Dominik Nawrocki. To właśnie dzięki nim sala dziś prezentuje się okazale i jest przygotowana zgodnie ze wskazaniami krajowych specjalistów.

Ważnym elementem wyposażenia sali jest basen z piłeczkami, który dla naszych podopiecznych ufundowali Pani Regina Schumacher-Goldner oraz Państwo Marlene i Wolfgang Rometsch z Międzynarodowego Klubu Hamm. Jest odpowiedniej wielkości, koloru i struktury. Zajęcia w naszej sali prowadzone są indywidualnie. Co najmniej raz w tygodniu każdy uczestnik będzie mógł skorzystać z zaplecza terapeutycznego.

Planujemy wyposażyć ją w profesjonalny sposób i być może będziemy mogli ubiegać się o certyfikat.

Poniżej pragniemy zaprezentować Państwu poszczególne elementy sali:

Basen z piłeczkami – kolorowe piłeczki, które po brzegi wypełniają basen stymulują i pobudzają zmysł wzroku. Piłeczki zapewniają też doskonały masaż ciała podczas zabawy – pobudzają receptory.Są one świetnym narzędziem do usprawniania zdolności motorycznych. Pomagają także w integracji sensorycznej – człowiek lepiej i sprawniej organizuje bodźce, które napływają do niego z jego otoczenia, a także ciała Dodawanie z czasem kolejnych kolorowych piłeczek do basenu, może być świetną i angażującą uwagę aktywnością, a dodatkowo, stymulującą rozwój jego układu nerwowego.

Kurtyna światłowodowa- pełni funkcję czegoś na kształt świetlnej ściany wyodrębniającej miejsce, zapewniając pozorną izolację z jednoczesną możliwością śledzenia otoczenia. Błyski

światła stymulują zmysł wzroku,można też bawić się drobnymi włóknami zagłębiając się tym samym w nowe wrażenia dotykowe.Dzięki kurtynom osoby z trudnościami w odbiorze i

przetwarzaniu bodżców zewnętrznych uczą się głębszego i bardziej zrozumiałego świata dla nich

świata, który ich otacza.

Zestaw świetlno-dżwiękowy- to urządzenie składające się z chodnika świetlnego i tablicy grajacej.

Przemieszczanie się (chodzenie,skanie lub dotykanie) po kolorowych kwadratowych polach powoduje ich podświetlenie oraz wydobywanie się dźwięków z głośników znajdujących się w tablicy. Urządzenie to łączy możliwość wpływania na zmysły wzroku,słuchu i dotyku a także

usprawniania funkcji motorycznych.

Projektor- obraz projektora wyświetlany na ścianie, suficie lub podłodze kreuje niezwykły, magiczny świat, pozwala na pełna relaksację, służy do stymulacji wzroku, ćwiczenia uwagi dowolnej, obserwacji oraz identyfikacji różnych przestrzeni i kolorów.

Lampa zapachowa– służy do terapii węchowej,poszerza doświadczenia węchowe,uczy lokalizowania zapachu,głęboko relaksuje. Wykorzystuje się moc naturalnych olejków eterycznych.

Pomaga przywrócić harmonię nie tylko dla ciała, ale też i duszy.

Siedziska– miękkie i wygodne, które swoim kształtem dopasowują się do osoby siedzącej. Wypełnione są wysokiej jakości, bezpiecznym granulatem styropianowym, dzięki czemu są miękkie i wygodne. Pozwalają na doskonały relaks .

Kula lustrzana – wyłożona szeregiem małych lusterek, odbija i rozprasza padające światło dzięki czemu powstają magiczne refleksy świetlne. Wykorzystywana jest do rozwijania percepcji wzrokowej.

Jeż świetlny- półkula świetlna wyposażona w elastyczne włókna- światłowody stymulująca zmysł

wzroku a także dotyku.

Sprzęt do odtwarzania muzyki- dzięki odpowiednio dobranej muzyce (płyty do muzykoterapii) stymulujemy percepcję słuchową, pozwalamy też na głęboki relaks i odpoczynek.